onsdag 24 februari 2010

Frida = mountain hiker

  
På med träningsskorna och upp i bergen! Gick på min första hike i Santa Monica Mountains idag, och det var minst sagt intressant :) Det spöregnade och efter första timmen var jag genomblöt och iskall. Men jag är inte den som är den och vi gick i sammanlagt två timmar.
 
 
Påväg upp i bergen, vilket för övrigt var läskigt och kurvigt :( Väl uppe i bergen fanns det dock farligare saker att oroa sig över... jag kan inte riktigt komma överens med naturen. Eller snarare - jag kan inte komma överens med fyrbenta, lurviga, stora katter.
 
 
Det är fint uppe i bergen! Synd bara att vädret var så dåligt, för hälften av nöjet är utsikten. Jag var så DUKTIG och bara gick och gick, som värsta atleten ;) Blev skiträdd när Marcus tyckte sig se något på stigen efter oss. Mountain lion? Mördare? Marcus är en riktig naturmänniska och har överlevt i både öken, regnskog och bergsterräng. Tur att man har en så kapabel man :)
 
 
Mäktigt med alla berg och dalar och molnen emellan.
 
 
Åkte längs med PCH dit och hem. Ser du surfaren? Jag såg en delfin också, men hann inte ta kort.
Jag kommer garanterat hika (hajka? hike:a?) igen, men inte när det regnar! 

1 kommentar:

Jen sa...

Jag vill också hika. hajjka. hike:a. Whatever. Men vart gör man det här i mina trakter liksom? Upp och ner för backen vid mälarbadet? Kul...