tisdag 16 februari 2010

I got high on life today

Så... jag hade det där mötet idag som jag nämnde igår... och det gick över förväntan :) Lite ändringar i mitt CV, sen kommer jag nog ha uppfyllt min sista (möjliga) dröm i sommar eller höst... :) Med möjliga menar jag att en av drömmarna dog med Michael 25 juni 2009.

Tänkte mycket på hans bortgång idag, kanske för att orsaken till att jag satt på mötet var just Michael. Han är anledningen till mitt brinnande intresse för ett jobb inom musikindustrin. Jag läste mina blogginlägg från juni 2009. Jag tänker fortfarande på hans bortgång väldigt, väldigt ofta. Det kommer alltid finnas en saknad där. Omöjligt att förklara, men inte mindre sant för det. 

Hur som helst... jag kände mig jäkligt stolt idag när jag satt på mitt möte... för jag insåg att jag har faktiskt gjort (eller gör) allt jag sagt att jag vill göra. Och det är inte många som kan säga det. När drömmarna är uppfyllda, har jag mål kvar, och det är inte alls samma sak. Mål sätter man upp dagligen, och det är inte alltid att uppfylla dem som är viktigast. Mål sätts upp, ändras, nås och förkastas. Mål har för mig inte samma djupa innebörd som drömmar, utan de är mer motivation för stunden.
Drömmar däremot, är till för att uppfyllas. De är djupt förankrade i ens djupaste inre och orubbliga. De grundas tidigt i livet och definierar ens person. En dröm kommer alltid vara en dröm om man inte gör något åt saken - de försvinner inte. Och som sagt... idag blev jag så överlycklig när jag satt på mötet, för jag insåg att jag verkligen gör något åt saken :)


Inga kommentarer: