tisdag 20 april 2010

My new homie

Som vanligt på tisdagar satt jag och puttrade i min bil på 405 North... sakta, sakta. Plötsligt slog det mig att 405 South var helt tom. Alla sex filer, helt tomma. Ni som varit i LA vet att 405:an A L D R I G är tom. Det är bumper-to-bumper-traffic, speciellt på morgonen. La märke till poliser som blockerade trafiken vid varje påfart. Hörde i bakgrunden på radion hur de pratade om Obama som är i LA.... och två sekunder senare ser jag flera polisbilar komma farande, följd av fem polismotorcyklar..... som i sin tur var följda av den här mannen.

Det var nog det maffigaste jag någonsin sett. Flaggorna längst fram på bilarna.... storleken på de två limosinerna. Hans enorma bil, som närmast kan liknas vid ett skepp, var omringade av två polismotorcyklar på vardera sida, som i sin tur var tätt följda av flera polisbilar med sirener påslagna. Sist i karavanen åkte en SWAT-liknande bil FULL med flera fullt munderade män med stoooora vapen. Jag har aldrig kamera med mig när coola saker händer!!!



Det var sjuuuuuukt mäktigt av någon anledning, och jag blev så glad!!! Ståpäls! Jag gillar verkligen Obama. Han är en reko kille. Vi stannade och snackade en stund och sen bytte vi telefonnummer. Han lovade hjälpa mig med mitt green card, och det känns ju rätt skönt. It's all about networking people!!!

Inga kommentarer: