fredag 16 april 2010

Jorå, visst är man en career woman allt!

Pust! Hemma nu, klockan är halv elva och jag ska upp imorgon vid sju och åka till skolan. Först lektion i 3,5 timmar och sen ska vi intervjua en "focus group" inför vårat projekt i consumer behavior.

Det är full rulle på alla plan nu. Jag gillar att lägga mig i sängen på kvällen och vara riktigt trött pga att jag har haft en riktigt produktiv dag. Och med produktiv menar jag inte för mycket festande eller allmänt lallande.... jag menar att ha en känsla av att man faktiskt har gjort något meningsfullt och något som bidrar till slutmålet. KARRIÄR :) Bruttorna jag lyssnade på idag har fått mig att tänka väldigt mycket på mina mål och hur nära jag faktiskt är. Fast de fick mig också att förstå att det mest krävande och mentalt påfrestande är det jag har framför mig. Det vill säga att faktiskt landa det där första riktiga jobbet och sen slita som ett djur i 3-5 år innan man har en säker plats. Men fi fan. Jag har aldrig misslyckats förut när jag gör något jag brinner för, så varför skulle jag göra det nu?



De fick mig att börja tänka på entertainment law som framtida "field of work". Men då måste man gå på law school........ om jag var yngre, runt 21, skulle jag göra det utan tvekan..... men nu vet jag inte. Lockande däremot. Vi får se. Lawyer.... jag? 

Dessutom tror jag att jag sakta men säkert börjar komma på vad min absoluta styrka är. Det är viktigt att veta, inte minst när man formar sin karriär och sitter på intervjuer. Jag tror jag vet vad mina styrkor är, jag vet bara inte hur man ska formulera det smart och sammanfatta det till något som är användbart och attraktivt i arbetslivet. Får fundera lite mer på det. Nästa halvår kommer till största del bestå av intervjuer för min del.... så jag måste veta tills dess.

Inga kommentarer: