fredag 30 april 2010

Definitely no more studying today

Jag gjorde det jag absolut inte får göra när jag pluggar. Jag youtube-ade Michael Jackson. Det står fortfarande still i mitt huvud när jag tänker på att han inte längre lever. Och andra gånger snurrar tankarna så snabbt att jag inte kan sakta ner alla bilder och minnen som flyger förbi. Skulle behöva pausa och hantera var tanke för sig. Det kommer upp nya minnen titt som tätt.

Michael Jackson var i stort sett min engelskalärare. Kom och tänka på när jag gick i mellanstadiet och fröken (Lotta) kallade upp mig till sin kateder under en lektion. Hon hade texten till "Black or White" framför sig, men i olika delar. Hon sa att hon behövde min hjälp att sätta ihop den i rätt ordning, så klassen skulle kunna översätta den till svenska på engelskalektionen. Ni kan ju gissa om jag trivdes :)

Ser ni snubben i publiken som hoppar runt i snorgrön jacka? När jag var liten undrade jag alltid varför han hade en så ful jacka på sig när han gick på konsert, men tyckte samtidigt att han var smart eftersom Michael antagligen skulle se honom i publikhavet :) Haha!

Inga kommentarer: