torsdag 8 april 2010

Movie night

Idag har jag åkt runt med Jackson (min bil) och gjort ärenden. Jag gillar verkligen att bila runt i Santa Monica... det är riktigt soft. Vi hade 27 grader idag, så det blev nervevade rutor och öppen taklucka eftersom min AC inte fungerar och jag inte har råd att fixa den :)

Alla parkeringshus var fulla, så det blev ingen strand. Jag åkte till Mariners Village där Marcus bor och låg vid poolen där och stekte en stund. Träffade Marcus en snabbis eftersom han hade blivit ombokad till ett senare plan. Jag är sjukt dålig på att sola. Jag vände och vred på mig mest, tills jag till slut gav upp och åkte hem och käkade. Ska se de här tre filmerna i helgen!

Imorgon kanske jag ska träffa Tina... på lördag är jag upptagen från morgon till sent på natten, och på tisdag börjar slutspurten i skolan!

Många från Sverige har ringt eller på annat sätt hört av sig nu när de fått reda på att Marcus ska åka. Jag vet att det är svårt för er att förstå hur man kan "leva såhär", men det är vardag här i USA och långt ifrån ett svenskt liv. Jag har redan accepterat att Marcus är soldat och även allt som kommer med det. Det finns (enligt mig) inget som är fel med det han gör och ett kontrakt är ett kontrakt. Självklart gör det inte vardagen (varken hans eller min) eller vårat förhållande lättare, men alternativet att vara utan honom är otänkbart. Hans kontrakt går ut om två år, vi får se vad som händer då. För tillfället är jag fokuserad - och jag hade tänkt fortsätta så.

Over and out.

Inga kommentarer: