lördag 10 juli 2010

Nya böcker och elaka blanketter

Jag läser väldigt mycket. Under terminerna läser jag bara kurslitteratur *kräks* men så fort jag är fri från skolan köper jag böcker :) MÅSTE ha en bok. Alltid. Igår läste jag ut "Little Bee". Sorglig historia om en tjej från Nigeria som flyr sitt land och hamnar i England efter att hennes syster blivit mördad. Idag köpte jag "the Road" som tydligen ska vara gryyyyyyyyym. Men även den är sorglig och jag kände att nu får det fan vara nog med boktårar, så jag köpte första delen av Harry Potter. I know I know - det är för barn :) Men faktum är att min ekonomilärare tipsade om böckerna och jag vet flera vuxna som läst dem och älskat det. Behöver en bok som inte framkallar krokodiltårar!


Något som också framkallade krokodiltårar var idag när jag bökade med ett formulär till amerikanska ambassaden. Alla MÖJLIGA upgifter krävde dem, bland annat in-och utresedatum för mina 5 (!!!!) sista resor till USA. Ehhh... i mitt liv har jag rest till USA 13 gånger, så det är liiiiiite vajsing att hålla reda på datumen. Fick bläddra igenom passet 311 gånger och leta stämplar. I alla fall... en timme in i ifyllandet av alla uppgifter FÖRSVINNER ALLA UPPGIFTER!!!!!!!!!!! That's it. Suuuuuuur!!!! Får försöka någon annan dag.

Nu ska jag börja läsa... men vilken bok ska jag börja med? Beslutsångest.

1 kommentar:

Anonym sa...

The Road så klart!