lördag 24 juli 2010

En kamera fångar så mycket mer än en bild

Snacka om en trip down memory lane. Jag drog fram mina fotoalbum och började bläddra. Det framkallade många skratt och triggade många minnen. Det framkallade lite tårar också... eller inte direkt tårar, men en klump i halsen. Saknad ni vet. Den där vidriga känslan som jag dras med hela tiden. Och en känsla av att jag har tappat lite av det som gör mig glad mitt i allt slit och kämpande som jag håller på med här.

Jag har verkligen MYCKET kort. Flera album. Det var som att kolla på en film över mitt eget liv. Från Ellinor och Rikard till födseln av Vincent till min första USA-resa till första kärleken till mitt vilda år 2004 :) Såg ett kort på Robert vilket självklart påminde mig om en inte så rolig tid i mitt liv. Såg kort från när jag, Anna och Vonkan var på Teneriffa. Kort där jag tvingas krama karatetomten som alltid kom till oss när jag var liten (pappa hade världens äckligaste mördartomtemask och karatebyxor och rock på sig på julafton). Skidåkning på Dahlbergsvägen. Allt finns dokumentarat. And I love it. Det är underbart att kolla på kort, och se något som triggar en lukt eller ett minne. Vissa kort gjorde så att mitt hjärta hoppade över ett slag, som att kroppen helt plötsligt transporterades tillbaks till tillfället när kortet togs och allt kändes som igår. Ibland önskar jag att man kunde hoppa in i kortet och uppleva det igen.

Kolla mina fräscha föräldrar!


Cilla och Håkan när de var pyttisar :)

Kolla mamma och Cilla högst upp i vänstra hörnet. Sjuuuuuuuuukt lika!

Här är de två första korvarna, Vincent och Jonathan!


1 kommentar:

Veronica sa...

Ha ha ja jäklar hittade också en massa kort från Teneriffa och några stugfester när vi flyttade......hoppas att du har slängt stug filmerna bara=)