torsdag 7 mars 2013

Allow me to reintroduce myself

Det finns sa manga bloggar dar ute och ibland undrar jag sjalv varfor jag bloggar. Vem bryr sig om vad som hander i mitt liv? Det borjade med att jag bloggade for att mina nara och kara dar hemma skulle se och hanga med i allt som hande nar jag flyttade till USA. Jag kollade tillbaks i arkivet och det var mer engagerade inlagg da. Utan tvekan pga att jag hade mer tid och var mer flexibel an jag ar nu.

Jag alskar fortfarande att blogga men tiden finns inte riktigt pa samma satt. Det blir mest inlagg som kanske inte ar sa genomtankta. Jag ar inte sa genomtankt alla ganger sa det kanske passar ;)
Fast jag kanner att jag har nagot att verkligen bidra med i "bloggvarlden" om man nu ska kalla det det... och det kan man ju faktiskt for det ar som en egen liten varld.

Det finns (inte vad jag vet) en blogg som min. Det ar klart att det finns inspirerande bloggar, och tiotusentals bloggar om folk som flyttar till USA for att uppfylla sin drom, och alla ar superbra pa sitt satt. Men det finns ingen som gor min valdigt ovanliga resa... en resa som nu tar mig varlden runt.

Sen finns det nog ingen blogg som varit sa installd pa ett mal fran the get go som jag. Jag stallde in siktet pa musikindustrin nar jag var atta ar, och sen var det hogsta vaxeln i till malet var uppnatt. Det ar det jag vill formedla genom mitt bloggande. Jag vill ge alla en kick i roven som har en drom. Jag vill att folk som tvekar ska kolla in har och se att det faktiskt GAR att uppfylla drommar som kanske verkar omojliga och laskiga.

Sa vad jag tror att jag forsoker saga ar att jag vill bli bra pa det har med bloggande igen. Det ar svart da mitt jobb och resande tar upp all min tid.... men forhoppningsvis nar jag skarper till bloggen kommer mer fragor osv vilket ger mig material att jobba med.

Nu sager inte jag att den har bloggen kommer bli amazing imorgon, men en sak som jag ska tanka pa till exempel ar att skriva nar jag turnerar. Ofta ar jag sa trott och stressad under turneerna att jag helt glommer bort bloggen.... ska forsoka skarpa till mig dar!

Har ar ett utplock fran resorna jag gjorde forra aret.

 Sag till sa att familjen fick traffa Pitbull nar han var i Stockholm och de drog med sig Hugo..


 Ok da... det har hande inte men det ser ju ballt ut...


 Forsta konserten jag tour manageade (?) i Orlando.


 En del av teamet under var sista spelning pa Australienturnen.


 Memphis sunset...



 David Lettermans desk :) Jag blir intervjuad av Justin, var ljusdirektor :)


 West Palm Beach... den har dagen var SJUKT stressig och det slutade med att jag missade mitt flyg hem :(


 Jag och Imaltzin, som hjalper mig fran kontoret i Los Angeles.


 Det beromda parkeringshuset i Chicago :) Forsta dagen pa USA-turnen.


 Men In Black 3 - premiarfest!


 Forsta bussturnen... intressant :)


 Jobb, jobb, jobb och mer jobb.


 Vara turnebussar


 Manga dagar spenderades pa tomma arenor som denna.... lugnet fore stormen :)



 Vara tre truckar star redo i Albuquerque


 Sista dagen pa USA-turnen... rullar in i San Francisco...


 Egobild fran Sydney :)


 Forsta dagen i Japan!






 Jag, Taio Cruz och hans team strax innan sista konserten i Australien.


 Utsikten fran mitt rum i Panama.


 Panamas president skickade ett privatjet for att vi skulle hinna till hans sons brollop.


 Mina trogna (och morbultade) vaskor.


  Uttrakad pa ett hotellrum nagonstans i varlden.

Tokmysko scenbygge i Nicaragua... det slutade med att vi stallde in pga sakerhetsskal och blev hallna gisslan.

 Rio de Janeiro


 Lagom sliten under turnen i Sydamerika. I Bolivia, La Paz, var vi sa hogt upp och luften sa tunn att vi hade syrgastankar var vi an gick.



Jag och Steven Tyler under iHeart i Las Vegas

 Bandet... har sitter vi nagonstans i Brasilien och vantar pa forsenade flyg....


Jag var sjuuuuukt nojd pa MTV Europe Music Awards. Om jag visste nar jag var 14 att jag skulle jobba backstage 15 ar senare hade jag smallt av.




 Att resa nonstop ar otroligt trottsamt och sova har prio 67 ungefar. Man far sova nar man kan. Och var man kan. Har backstage pa en morgonshow.


 Varat hotell i Spanien...


 Snabbis i Mexico..


 Dags att dra igen.... 


 Jag och Max! My buddy! Antagligen mitt favoritkort fran hela aret!


 Soundcheck New Jersey!



3 kommentarer:

Jen sa...

Har följt din blogg i år nu, sedan du pluggade. Såg en dokumentär om Michael Jackson igår och kom å tänka på dig så ser det som en påminnelse att kommentera mera. :)

Förutom att det är kul att följa en annan utlandssvensk så är du otroligt inspirerande! Din resa har inspirerat mig mycket nu när du lever dina mål. Speciellt när det känns som en uppförsbacke. Skriv gärna mer om hur du motiverar dig, vad du jobbar med, karriärstips och vardagen på turnéer. Hur håller du och Marcus "relationen uppe" när ni reser så mycket? Har du satt nya mål nu, tex för specifika tjänster eller artister som du vill jobba med?

Keep up the good work!!
Jen

Emelie sa...

Jag har också läst din blogg superlänge!! Minns inte när jag börja men det var iaf innan du skulle bestämma dig för vilket universitet du skulle börja på tror jag..? Jag kan lova att jag har hållit tummarna när du sökt jobb/försökt fixa green card osv! ;D

Iaf, jag älskar din blogg. Du är den enda 'jag flyttade till USA-bloggen' som faktiskt flyttade till usa, uppfyllde dina drömmar, fixade ett jobb och blev kvar. Inte åkte hem igen eller gifte dig för att kunna stanna. Du har visat att USA-drömmen är möjlig.

Du är en stor inspiration och jag hoppas kunna göra samma sak själv när jag tagit min examen här i Sverige. (Planerar på att läsa en master i USA)

Och jag håller med om Jens blogginläggstips! :)

//Em

Anonym sa...

Kul m alla bilder baby! Vilken resa du gjort:) synd bara att det är så långt bort från miiig!! Insåg nu vilken skillnad det skulle bli om jag la ut bilder på min resa;) ha ha! Bara en massa barnafödande, hålögda trötta föräldrar och blöjor...inte så glamoröst. Men ändå väldigt spännande och intensivt:) hur som helst så saknar jag dig massor men är glad att det går så bra för dig i landet långt borta!/lundan