måndag 30 maj 2011

SKAM Artists nyaste stjärna ;)

I fredags fick jag ett nytt jobb :) Det är det allt hemlighetsmakeri i bloggen har handlat om den senaste tiden. Jag har letat jobb länge, men inte kunnat skriva om det eftersom vem som helst kan översätta svenska på en blogg. Jag har varit ärlig med min ledare på jobbet hela tiden, men det känns dumt att skriva öppet om det i alla fall. Men nu är det klappat och klart och nu ska det skrivas så det ryker om det!

Jag trodde en stund att jag inte längre kände en dragning till musikindustrin. Jag tänkte att business och pengar skulle vara nog. Så fel man kan ha. Jag kände mig av olika anledningar helt förtvivlad på mitt jobb som säljare. Jag insåg rätt snabbt (dock efter många turer mellan att älska och hata jobbet) att jag MÅSTE jobba inom musik för att bli lycklig och må bra. Det har alltid varit en av mina tre drömmar. Drömmar är omöjliga att resonera bort. Det gick helt enkelt inte att förneka att jag älskar musikindustrin och det är där jag ska vara.

Så en dag för några veckor sen när jag satt och grät framför webkameran och pratade med Marcus om hur olycklig jag var på jobbet fick jag ett mess från en kontakt på Sony Music. Letar du fortfarande efter jobb inom musikindustrin? Jag trodde inte det var sant.

Nu, några veckor senare, är jag nyanställd på SKAM Artist. Skam startades av en kille som är en av cheferna på Universal Music, och under tio år har han jobbat med sin DJ agentur. Nu har det släppt på riktigt och han vill komplementera sitt kontor i New York med ett i LA.

Enter Frida.

Ni fattar inte hur lycklig jag är över det här jobbet. Äntligen har jag uppfyllt alla mina drömmar. Flyttat till/utbildat mig i USA. Check. Jobb inom musikindustrin. Check. Träffa Michael var den sista drömmen men det går ju tyvärr inte. Jag har alltså uppfyllt alla mina (möjliga) drömmar. Det ni. Det känns rätt bra att vara jag just nu!!!


2 kommentarer:

Veronica sa...

Härligt!!!!! Bra jobbat, riktigt bra jobbat:-) fira som fasen nu. Grattis och lycka till!!!!:-)
Kram/Veronica

Veronica sa...

Härligt!!!!! Bra jobbat, riktigt bra jobbat:-) fira som fasen nu. Grattis och lycka till!!!!:-)
Kram/Veronica