måndag 2 maj 2011

Finally

För er som undrar vad som händer i USA efter att Bin Laden har dött så kan jag ju säga att det är närmast feststämning i luften. Flaggor vajar på topp och den naturliga snackisen idag har kretsat kring 9/11 och "FINALLY" är nog dagens mest använda ord i det här landet. Jag och min husvärd gjorde high five i trädgården igår kväll när nyheten spreds. Amerikaner älskar sitt land (no news there) och oavsett om det är moraliskt rätt att öppet fira en persons död eller inte (jag ser inget problem med det i det här fallet men jag vet att det finns människor som kommer försöka hitta fel i USA's sätt att hantera Bin Laden) så måste jag ju säga att Bin Laden aldrig skulle ha tillfört vår värld något positivt och hans död sitter rätt fint. Eller vänta...... den sitter VÄLDIGT fint. Så är det bara. 

Sen kan man ju diskutera huruvida krig och terrorism nu är över och det vet vi alla svaret på. Skulle inte tro det va.

Lite fakta. Hitlers död spreds till massorna den 1 maj 1945 och Bin Ladens död spreds till massorna den 1 maj 2011. Två hemska människor. Lustigt sammanträffande med datumen...

Inga kommentarer: