tisdag 18 maj 2010

När "Cops" blir verklighet

Jag är väldans glad att Marcus inte jobbade inatt. 

Jag vaknade mitt i natten av en cirkulerande polishelikopter.... det lät som att den försökte landa på mitt tak ungefär. När jag på morgonen upptäckte att ett område 2x3 kvarter stort var avspärrat fattade jag att något stort måste hänt under natten. Jag fick nyss reda på att en polis från Marcus station blev skjuten tre kvarter från där jag bor. Han skulle utföra en rutinmässig kontroll och en jävla idiot hoppade ur bilen och sköt honom, precis under skottsäkra västen. Som tur är sköt SWAT-teamet tillbaks när de efter fyra timmars letande hittade fanskapet som lyckades springa från brottsplatsen!

Usch, va läskigt... tänk om han hade sprungit in här på min tomt eller nåt? Man vet ju aldrig. Jag har kanske sett lite för mycket "Cops", men det händer ju.... 

Hur som helst... det är ett trevligt slut på storyn, för polisen överlevde och kommer bli helt återställd, idioten som sköt vårdas för sina skador men kommer bli helt återställd, och i detta härliga land även dömd till livstid i fängelse!

Inga kommentarer: