söndag 27 september 2009

This is it - The movie


Känns vemodigt att köpa ett till par biljetter med namnet "This is It". Det blev ingen konsert, men nu, halv två på natten, har jag fått biljetter till filmen i alla fall. När jag köpte konsertbiljetterna hoppade jag upp och ner som en studsboll. Nu är det mer ett sorgligt konstaterande att jag har köpt biljetter till en film om Michael som har gjorts för att han är död. Det kommer bli mer jobbigt än kul att se. Känns nästan som ett måste. Jag vet egentligen inte om det kommer kännas bättre efteråt. Jag är nästan helt säker på att det kommer kännas otroligt mycket värre, för jag kommer inse hur nära jag var att få se honom igen. Jag är säker på att jag kommer känna hans energi i filmen, och det kommer nog hugga i hjärtat mer än en gång.
Det kanske är det här som behövs för att jag ska ta tag i det faktum att hans inte finns mer?

1 kommentar:

<3 sa...

Du, vännen.. =) Michael finns för alltid och kommer aldrig att försvinna =')han har förändrat världen till något bättre.. hur mkt skit det än sas om honom, hur mkt han än fick stå ut med.. de till och med FICK BORT honom från kroppen! men han har ÄNDÅ VUNNIT!! hur mkt de än försöker!!! vi måste ta efter honom och förstå meningen med all den musik han skapade utav ren KÄRLEK, för att VI ska öppna ögonen o förstå en gång för alla vilka VI är och våra uppgifter som människor på denna planet. VI är utav KÄRLEK, och det är det han vill att vi ska förstå..
Once we understand we're made of love, we'll automatically start making some changes around 'til all that is left is pure unconditional LOVE!

Cheer up sister, be happy for Michael, he did to the fullest what he came to do =')
Now, You do that too!! ='D

<3