söndag 18 juli 2010

Motivationslista

Jag kom precis hem efter en produktiv liten tripp till Marina Del Rey. Jag brukar åka dit och sitta och titta på folk utanför Starbucks. Det är gratis att kolla på folk, och här i USA kan det vara r i k t i g t underhållande Först gick jag och kollade på Fredricks's vilket jag SNABBT insåg var en mycket dum idé eftersom jag inom loppet av 5 minuter hittade en strandklänning (helt perfekt, som jag letat efter i hundra år) och ett par jeans som jag vill ha. Ut. Snabbt. Shoppa gör vi om 6 månader.

Men. Som sagt. Jag kom hem från den här lilla trippen med energi. Varför? Jo. Jag samlade tankarna, gjorde listor och försökte se all skit från den ljusa sidan istället. Även skit har en ljusare sida :) Sanna (och väldigt intelligenta) ord.

Jag är utan tvekan så trött på studentlivet som man kan vara. Det går inte att komma undan. Jag vill gärna bli vuxen nu. Men. Jag kan inte ändra på det faktum att jag har 6 månader kvar i skolan, så det är bara gilla läget och vara stolt över hur grym jag är istället ;) På min montivationslista som jag gjorde idag står stipendiesökande. Ska göra ett sista försök, och hoppas på utdelning den här gången.

Jag gillar att ha saker att göra. Saker att jobba mot och bli inspirerad av. Jag tror det är det som är felet med min skola. Det ger mig ingenting längre och det känns inte kreativt! Jag är redo för NÄSTA STEG. Jag vill vara kreativ och se resultat av det jag gör. 
Därav listan. Allt på listan är saker som tar mig framåt och inget är onödigt. Små projekt och enkla "to-do"-saker. Att skriva är ofta det bästa sättet att sortera tankar och hamna på rätt spår igen. Det funkade i alla fall idag! Nu gäller det bara att lyda listan. Det är det som är tricket!


Inga kommentarer: