fredag 30 juli 2010

Hur hittar man lugnet?

Äntligen fick jag mitt beslut från CSN! Det var inte 20000 mindre som jag trodde sist. Det var 14000 mindre. Inte bästa förutsättningarna inför höstterminen, men inte lika illa som jag trodde heller. Det gäller att se det från den ljusa sidan!

Jag åker ju till Marcus i augusti. Jag fick en ledtråd nu... "a bridge".... what?! Jag fattar ingenting.... jag blir tokig när jag får ledtrådar som jag inte kan knäcka!

Jag vill verkligen lära mig leva i nuet. Det kanske låter löjligt, men jag har jättesvårt för det. Jag oroar mig för vad som ska hända i december/januari.... om jag kan åka till Sverige, om jag kommer få jobb, vart jag kommer bo, osv. Men vad gör det för nytta att oroa mig över det nu? Så underbart det skulle vara att bara kunna vakna på morgonen och leva för just DEN dagen. Inte oroa sig över något, såvida det inte gäller just den dagen dvs. Undrar hur man hittar ro nog att leva så? Jag har det garanterat INTE. Har nån funderat ut hur man gör... please let me know!


1 kommentar:

Anonym sa...

Golden gate så klart /Lindgren