söndag 6 juni 2010

Det finns inget som heter mördarhundar, däremot finns det människor som är idioter


Varför är vissa så dumma i huvudet? :(
Den här rubriken såg jag på aftonbladet.se igår, och jag bli så irriterad. Det är inte hundarna det är fel på, det är ägarna! Man kan uppfostra en pitbull till en gosig nallebjörn och en chihuahua till en elak mördarmaskin. 

"Mördarhundarna".... skämtar de eller? Jag tycker en mycket smartare lösning är att polisen får beslagta hundar på gatan om de märker att en ägare använder sin hund som "vapen". Ni vet vad jag snackar om, kaxiga små idioter som använder sin "mördarhund" för att få vad de tror är respekt. För att inte tala om de här idioterna som hetsar sina hundar till att attackera träd och tränar dem till att bli aggressiva. Dessa hundägare borde man slänga ner i en djup avgrund någonstans. Vovvarna borde man ge till Cesar Milan så han kan ge dem en chans till ett härligt liv som en gosig vovve med snälla mattar och hussar :)
Jag älskar hundar!!!!!!!! I framtiden ska jag införskaffa mig en egen! :)

Inga kommentarer: