fredag 11 juni 2010

Back to school girl mode

Det var en annan svensk familj vid poolen på Mariners Village idag. En svensk tjej som (antagligen) studerar här hade sin familj på besök. Hennes småbrorsor lekte i poolen och det enda jag kunde tänka på vore hur underbart det skulle vara att ha mina favoriter Christopher, Jonathan och Vincent här. De skulle ÄLSKA poolen :) Och resten av familjen också! Fan - varför kan ingen kasta en hög med pengar på mig?????!!!!!

Jag och mina Karlsson-tår vid poolen! :)


Lite kort från CSU Northridge!

In study mode. Det är något jag verkligen inte har varit den senaste veckan. Jag har liksom..... vägrat. Nu måste jag skärpa mig. Det är kul att låtsas att man inte är student, men det är inte så jävla smart asså. Nu är det slut på det roliga. Tre veckor kvar av den här kursen!

Idag läste jag att avgifterna på CSU's kommer gå upp och taket de har satt på internationella studenters kostnader ska tas bort. Med andra ord - nu kan de kräva hur mycket som helst av oss. Jag är såååå glad att jag bara har sex månader kvar. Om du funderar på att plugga här eller nyss har kommit hit. Ta dig en funderare. CSN täcker långt ifrån allt och det ser inte ut som om den ekonomiska situationen i Kalifornien/USA kommer ljusna inom någon snar framtid... just so you know...

Inga kommentarer: