onsdag 24 oktober 2007

Nu har det brunnit tillrackligt...

Ingen har val missat att Californinen brinner? Det hela borjade bara 20 minuter harifran i Malibu, nar elkablar ramlade ner och antande trad och buskar. Jag tror inte att nagon har fattade hur stort det skulle bli, men nu nar vi ar inne pa fjarde dagen och 1/4 av Californien brinner kan man knappt tro att det ar sant.

Man ser roken over bergen i Malibu fran stranden och inne i Santa Monica ar det gratt over havet som annars ar sa fint. Lyckligtvis verkar det som om branden i Malibu ar nagorlunda under kontroll, men det brinner fortfarande och alla hoppas att "Santa Ana"-vindarna som gor att branderna sprids sa snabbt avtar. Hur som helst, det ar nog ingen fara att branden kommer hit. Det folk var mest oroliga for i Santa Monica var om vinden skulle vanda och roken komma hitat, men det verkar inte vara nagon fara...

En sak ar saker, Malibu kommer inte se likadant ut efter det har och flera hundra tusen manniskor runt om i sodra Californinen ar evakuerade och hundratals av dem ar hemlosa. Det ar utlyst katastroftillstand och militaren ar har och hjalper till. Bush kommer hit imorgon, inte for att han kan fixa nagot, men ja, han kommer hit i alla fall.

Det kanns lite konstigt att vara sa nara branden men anda sa langt ifran pa nagot vis. Jag ser bergen, och jag vet att bakom dem ar det kaos. Trots det ar det sa lugnt i Santa Monica...
Branden nere i San Diego ar troligtvis anlagd, och jag hoppas att de far tag i fanskapet och satter han i stolen. Den brinner ocksa, det borde han gilla.

Nu ska jag fortsatta plugga... matteprov imorgon.
Sa svart att slita mig bara! Min underbara Reuter familj ar online pa MSN och jag pratar med Vincent just nu. Saknar mina Reuters!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kk

Anonym sa...

Första kommentaren blev väldigt utförlig...
Iallafall så tyckte vi att det var jättekul att prata med dig sist via msn. Men tyvärr saknar man dig bara mer efteråt. Skit. Idag ska pappa vara barnvakt för Hågge o jag ska shoppa. Kanske får Mattias ett besök, köpte en jacka o handskar där för några veckor sedan. Stoffe hade första hockeyträningen igår. Han var överlycklig. Planen var delad för duktiga hockeyspelare och för inte så duktiga hockeylirare. -Åk utan klubba först så lär du dig stå på skridskor, sade tränaren. -Nej säger stoffe,-jag ska skjuta.
-Var på den här sidan planen där vi utan puck o klubbor är säger tränaren,-Nej säger Stoffe o snubblar till andra sidan där han snor de andra barnens klubbor o puckar o skjuter på deras målis. Efter varje skott så ramlar han baklänges för klubban är så stor o isen så hal. Emellanåt åker han förbi pappa på läktaren o gör segertecken. Han är störst bäst o vackrast...Första passet på is är avlarat för Christopher Reuter 5 år.
Kram