tisdag 9 oktober 2007

Bra lärare vs. dåliga lärare

Här är mitt hus, och det tackar vi CSN för!
Har ju inte lagt upp bilder på ett tag och det blev inte så många nu heller. Men här är mitt hus i alla fall. Ett garage med Bentleys och Merzor, jag tackar! Det svider lika hårt varje gång jag inser att bilarna i garaget inte är mina, men man kan alltid låtsas. Och det gör jag. Hela tiden.

Jag låtsas extra mycket när jag sitter på den hemska trauma-framkallande bussen. För då blir helt plötsligt en bil svaret på alla mina problem och det faktum att jag inte HAR en bil blir solklart!! I en bil kan man andas. I en bil fungerar AC'n. I en bil får man plats. I en bil får man (förhoppningsvis) inga sjukdomar av sina medpassagerare. I en bil är man säker. Med andra ord; bil = bäst.
Igår var det nån mysko sate som jag kände skulle komma fram. Man kan se det på dem! Runda Dr.Snuggles glasögon, fastbundna med TRÅDAR i öronen. ALLT som han hade på sig satt på sne och jag FATTAR inte H-U-R han lyckats? Trendigt! Paniken steg och innan jag hann fly var jag fast mellan honom och en bil. Underbart. Han erbjöd mig ett eklöv i present... ett eklöv som jag INTE ville ta emot, även om han tyckte "at least smell it, I'm going to start a business". Nej tack.
Idag när jag och Chris klev på bussen sitter en man och GAP-skrattar helt ensam. Kan jag få ta samma piller? Han var galen, men han var fasikens GLAD och galen!! Det gillar vi!
Jag kan skriva hur mycket som helst om buss resorna. Men ni förstår nog inte i alla fall. Det går inte att förstå innan man upplevt "the big blue bus" med egna ögon (och egen näsa). Så, grattis, kommer ni och hälsar på blir en av attraktionerna bus nr 3!!!

Värmen här är grymt skön! Lite svårt att klä sig nu faktiskt. På morgonen är det bra med jeans och långärmad tröja. På dagen är det bikini. Men det gör inget, det får mer än gärna vara svårt att klä sig :)

Jag har börjat samla "cases" mot min kommunikations lärare. Jag skriver ner allt skit han håller på med och när mitt betyg är satt och han inte längre kan ändra det ska jag maila till communications department på skolan och SÄTTA DIT HONOM. Vi har läst kursen i sju veckor och det handlar fortfarande om samma sak som vecka 1. Feminism!! Heja feminism! Kvinnor är undertryckta! Stackars kvinna! Stackars kvinna! Män har det så mycket lättare!! FAN HELLER säger jag då =) Ni som känner mig är inte förvånad; det där med feminism rinner av mig snabbt... mycket snabbt. Det har gått för långt. Självklart ska alla vara jämställda... men ja, nej fan heller, jag tänker inte ens börja :)
Jag fattar ju att feminism är en bra sak att ta upp, men t.o.m Chris och Katta tycker det har gått för långt. I kombination med hans mycket nedlåtande ton, dåliga undervisning, brist på material och falska person har det blivit för mycket. Jag tror t.o.m att han skulle kunna göra en feminist till maskulinist (?) med sitt prat. Dryg, elak och (enligt honom) överlägsen är vad han är. Hans åsikter är de enda rätta och att uppmana till kritiskt tänkande, som enligt psykologer är det VIKTIGASTE under college tiden, skiter han FULLSTÄNDIGT i. Han går så långt att han ignorerar elever som inte bekräftar hans syn på saker och ting.

Min Political Science lärare är underbar. Vi ÄLSKAR att gå och lyssna på honom när han pratar politik!! Han är engagerande och totalt galen! Han är liberal och spyr galla över Bush dagligen. Men - till skillnad från den tidigare nämnda läraren - uppmanar han oss till att själva leta information och själva forma vår politiska åsikt. Han uppskattar och uppmuntrar inlägg från folk i klassen (130 elever) med andra åsikter. We like :) Vi vill köpa honom för en lördags-kväll, ställa honom i vårat vardagsrum och låta honom babbla. Så OTROLIGT rolig!!! Go Richard go!!! Jag ska bli president!!!

Mina setcards från agenturen ska väl vara färdiga här någon dag. Det går seeeegt, men det är väl inget nytt i den branschen kanske. Ska bli kul i alla fall!
Pappa, paketen kom fram och åååhhhh så mycket PAPPA det luktade! Det var som om Dahlbergsvägen 42 flyttade in på 4077 Glencoe Avenue när jag öppnade de blå posten-paketen! Det var mysigt! Kändes som om jag var där för en stund! Tack för hjälpen, du är grym!!

Och lilla mamsen, varför ska du bråka med din bukspottskörtel, det var dumt! Hoppas farbror doktor fixade dig snabbt och smärtfritt! Jag ringer dig här i dagarna. Jag har inte ens börjat på mitt research paper så inga frågor är mailade till dig ännu :)

Nu ska jag sova. Klockan är 10pm och Marcus jobbar sent inatt så jag sover hemma för en gångs skull. Händer inte ofta nu för tiden!

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker att det låter som en släng av Louise-samhällsvetenskapsläraren som sitter på er buss? så klart lite blandat med 748:an, det kan jag inte komma ifrån!

Jo skitlärare finns det gott om och skitelever,tjejen som jag gjort ett grupparbete med anklagar MIG för att ha kopierat hennes arbete! TILL LÄRAREN! Upp till kamp, bruden! Hårda tag även på distanskurser sörru!
Idag är jag ägare till en ADUI-baby! :) på tal om att köpa bil var jag tvungen att strö lite salt i såren *fniss*
Baj baj

Anonym sa...

bla bla

Anonym sa...

Ska bli frisk snart , doktorn duktig. Sköt om dig lilla skit-stina.
Kramar