måndag 29 oktober 2007

Det var bättre förr!

Jo det är faktiskt så. Inte för att jag har så många år på nacken, men när det gäller musik, var det bättre förr! Idag är musikindustrin ett överflöd av "produkter", som inte är värda att kallas artister. Det är så SYND! Det finns för MYCKET musik nu. Det är för lätt att få höras... bara man kan dansa och har sex appeal så klämmer skivbolagen fram ett skivkontrakt. Vaddå sjunga? Det fixar vi i studion. Kan du mima??
Usch. Jag blir så arg.

Jag har köpt massor av Tina Turner låtar de senaste dagarna. "Missing you", "Simply the best", "We don't need another hero" och "Proud Mary" (med äckel-Ike) för att nämna några. Jag kan inte fatta att bruden är född 1939!!! En annan liten rolig grej är att jag alltid tänker på min mamma när jag hör Tina. Jag kommer ihåg hur mamma brukade lyssna på Tinas låtar när jag var liten och gå runt med sina högklackade pumps på parkettgolvet, precis som Tina :) Högklackat ska det vara! Stilig mamma, stilig Tina!

Sen har vi kära Seal. Han har jag väl aldrig riktigt lyssnat på, men började tralla lite på några låtar och sökte upp fler på iTunes. "Crazy", "Kiss from a rose", "Fly like an eagle", "Don't cry", "Love's Divine". Vilken pipa!! Bra låtar med en MENING! Inte nå jävla "gimme, gimme more" här inte.

Ja, så jag är pissed för att musikindustrin inte ställer krav. Det är så mycket SKIT på musikkanalerna. När alla riktiga artister är i himlen, och det är inte lång tid kvar, vad händer då? Jag ska TVINGA mina barn att lyssna på gammal musik.... och vill de inte ska jag tvinga dem igen. Jag blir nog en bra mor ;)
Nej men allvarligt, det är fan sorgligt. Musik är så viktigt, och den är så dålig just nu. Det är som en ond cirkel. Skivbolagen vill maximera sina inkomster, och kvalitén får lida. Jag måste helt enkelt städa upp och ställa krav när jag tar över på Sony/BMG.

Och när jag sitter på toppen och folk kommer och provsjunger för mig ska jag skratta dem i ansiktet som den här svin-coola sälen gör (mkt konstiga sök-träffar när jag letade efter en bild på Seal) om de inte möter mina krav! Mina H-Ö-G-A krav :)



2 kommentarer:

Anna sa...

Japp man kan hitta mycket kul på Google, tex "hårig Jude" då vet vi vad man får fram :) hihi
Nu har jag bloggat mig igen! Wieee, jag börjar bli kung på det hära ju! Bara Lundell kvar nu som ska blogga, eller vänta, kan människan flyga eller hur var det? :)

Puss, saknar!!

Kalle sa...

Håller med till fullo friday! Ett annat tips från coachen: Bruce Springsteen! =)

Dock en fråga; när du beskriver ufon som inte kan sjunga eller för den delen skriva låtar utan bara har looks menar du då också brittan och bsb? Luktar dubbelmoral! =)