söndag 30 maj 2010

Jag råkade visst glömma Mors Dag. Damn it!

Första gången i mitt liv som jag glömt Mors Dag. Jag blir så förvirrad, för Mor och Fars Dag är inte på samma datum här i USA som i Sverige. Som tur är ringde jag mamma idag i alla fall, av en ren händelse. Jag borde ha låtsas att jag hade full koll när hon sa "vet du att det är Mors Dag idag?" :)

Mamsen och Jag på syrrans altan förra sommaren. Mamma hade ingen aning om att jag var i Sverige och blev rätt så förvånad när jag hoppade fram :) Saknar min mamma! Jag vill skicka en biljett till henne någon gång. Eller flera gånger. Biljetter till LA!

Imorgon ska jag förhoppningsvis träffa Sheri och hennes lilla vovve Chanel, och vi ska åka runt och kolla på lite lägenheter. Det vore ju alldeles grymt om vi kunde hitta något :)

Nu ska jag pyssla med Starbucks årsrapporter från de senaste fem åren och rota fram kunskaper från Accounting 1 & 2 som jag har förträngt. Balance sheet, Statement of cash flows och allt det där grunket. Gino, hjälp.
Tonight, work.


Inga kommentarer: