tisdag 16 augusti 2011

Vardagslyx

Sånt här saknas verkligen i Sverige. Vi behöver lite mer vardagslyx. Vill man gå och göra manikyr och pedikyr i Sverige så ryker ju alldeles för många hundralappar... här kostar en "mani and pedi" 30 dollar... dvs ca 200 spänn. Jag älskar att ha riktigt fina naglar :) Ett litet problem bara. Jag fattar inte vad tanterna säger. Jag hör "tiiing taaang teeeng jimååå jejje tiiii teeeeeeee" och fan jag måste se ut som ett frågetecken i fejan för det är HELT OMÖJLIGT att fatta ibland. För säkerhets skull har jag lärt mig att alltid svara nej - annars får man en chock när man är klar och inser att man ska betala extra för massa extrabehandlingar och massagetid och grejer.


Jag gjorde misstaget att inte svara nej i helgen och helt plötsligt började tanten sväva iväg och pratade nonstop i säkert 30 sekunder. Det enda jag hörde var "Tyra Banks". Jag var dum och svarade "yes" (IGEN!!!! Dubbelfel!!!!) och när hon tittade på mig jättekonstigt så låtsades jag få ett jäääääääääätteviktigt sms.
Thank you iPhone.


Körde på OPI's (alltid) Hawaiian Orchid.

1 kommentar:

Anonym sa...

ungefar sa har med andra ord :)

http://www.youtube.com/watch?v=SsWrY77o77o