söndag 5 september 2010

Vill man så går det

Jag gråter som ett barn när jag kollar på American Idol eller America's Got Talent och folk med riktig talang går vidare och får sina drömmar uppfyllda. Det är så underbart och jag ryser över hela kroppen!!!! :)

Det här med drömmar alltså.... jag önskar att alla vågade sikta högt och inte skyffla sina drömmar under mattan. Det är varken omöjligt eller barnsligt att våga chansa. Om det inte går, har man i alla fall försökt. Sanningen är att i de flesta fall går det, det handlar bara om hur mycket man vågar och vill. Jag har alltid haft 4 drömmar, men chansen att nånsin uppfylla den sista togs ifrån mig förra året. Fortfarande svårt att acceptera. 2,5 av mina drömmar är uppfyllda. Såg Michael Jackson live 1997, flyttade till USA för att utbilda mig 2007 och jag praktiserar inom musikindustrin nu. 3 drömmar uppfyllda när jobbet är fast!


Och sluta med alla dåliga anledningar till varför det är omöjligt. Det är bara bekväma ursäkter du kommer på för att rättfärdiga ditt beslut att ta den enkla vägen.


Inga kommentarer: