torsdag 1 oktober 2009

Nu är han nysmord, min Jackson!

Jag är nog tyvärr en sån brud som inte är så "händig" av mig. Det är inte sååå illa, men när det kommer till bilar är jag DEFINITIVT inte född med "gåvan". Jag är inte lika ovetande som Lundell som äter kladdkaka och ser på medan jag och Lindgren startar en död bil med startkablar, men jag är långt ifrån lika "grabbig" som Emelie som skulle kunna byta motor själv. Hur som... min bil har gnisslat lite... Jag tror jag skjuter på att kolla upp vad felet är för att jag vet att det kostar pengar. Sanningen är ju att ju längre jag går med ett fel, desto värre blir det. Så idag styrde jag Jackson mot EZ Lube och 235 dollar senare rullade jag ut med en nysmord, icke gnisslande Jackson. Do the moonwalk baby!!!

Lyckades flirta till mig gratis däckrotation, spolarvätska, ruttvätt och något annat som jag inte kommer ihåg namnet på :) "Ajm Sveedish aj dånt knåw wat is wrååång" *blink blink*.
Fick även lära mitt flickiga jag att olja ska bytas var tredje månad, transmission oil var 6000:e mil och däckrotation lika ofta. Kan ju vara bra att veta när man är bilägare.
Med andra ord så är ett år mellan oljebytena lite för långt?? Tror ni det var vad de försökte säga? :) Eller vill de bara se mitt plyte där igen och tjäna pengar på mitt ovetande?
Jaja. Nu är det fixat!

Måste fixa mig till showen ikväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

hall¨å där....det där va mååånga år sedan! Här i malmö är det helt omvända roller....fixar och meckar hela dagarna ; )
/anna