söndag 26 april 2009

Det går bra nu

Jag fick en fråga om boende i Santa Barbara... det är svårt för mig att svara på frågor om SBCC och området däromkring eftersom jag aldrig gått på den skolan. Men för att svara på din fråga rent allmänt kan jag ju råda dig att INTE betala någonting (varken deposit eller första hyra) innan du sett lägenheten i fråga. Jag tycker det är bäst att komma hit först, ta in på ett hostel, hotell eller bo hos en kompis, och sen försöka hitta ett boende. Det är jätteviktigt att se boendet med egna ögon innan man lägger ut pengar.

Jag älskar biblioteket på min skola. Kolla va maffigt det är! Här kommer jag stå om ca ett och ett halvt år med kappa och graduation-mössa. Känslan när jag lägger över tofsen på andra sidan och kastar hatten i mössan får mig nästan att gråta NU - och jag är inte ens där ännu. Underbara uppfyllda dröm!!!!



När de har ceremonier ställs det ut vita trästolar över hela gräsmattan och det är så vackert!! Synd att inte gräsmattan syns ordentligt, jag ska ta flera kort, så jag kan få utsikten från högst upp på bibliotekstrappan. Synd att det inte blåste mer när jag tog de här korten, så flaggan syntes mer på toppen av byggnaden.

Jag på campus i skjortan som Marcus köpte till mig :) Måste sno Sofias bilder på klänningen jag fick också. I LOVE IT!!!!


Marcus och jag på bryggan vid vattnet hemma hos honom.... runt 11 på kvällen, med vin och musik. Häromdagen överraskade han mig med att hyra en liten båt i marinan. Det var helt otroligt mysigt och vi såg MASSOR av delfiner på jättenära håll. Jag är lyckligt lottad jag. Väldigt lyckligt lottad. Han är hemma igen.

Önskar min familj var här. Jag vill att de ska få se allt jag ser varje dag.
Som tur är kommer Ellinor hit i juli. Det är familj det också!
Längtar!!!

Inga kommentarer: