onsdag 13 februari 2008

Trampa vatten i 16 veckor..eller?!!

Imorgon (torsdag) kommer min första skolvecka vara över och det ska bli underbart skönt! Man kan väl sammanfatta det hela med att konstatera att målet för terminen är att hålla huvudet över vattenytan!
Business 5 är riktigt roligt ämne men jag har en lärare som jag skulle vilja hugga pitten av. Han är extrem republikan, hatar Obama/Clinton, förespråkar mindre pengar till skolan och mer till business och som om inte det räcker är han övertygad om att global warming är "bullshit". Han lever i sin konservativa, kapitalistiska bubbla och verkar helt övertygad om att han är smartast i världen. Jag har ett namn för sånna som honom. Idiot. Jag ska kamma hem ett A (som han gjort klart för klassen är näst intill omöjligt) och visa han vart det (demokratiska) skåpet ska stå!

I min mikroekonomiklass kan man väl likna mig vid en väldigt stor val... strandad på en väldigt torr liten ö. Helt out of place! Men men... läste första kapitlet idag och det ska nog gå att förstå sig på det här också. Grym lärare som motiverar; Kofi Yankey från Ghana! Underbar!

Environmental biology är en klass ALLA borde ta! Min lärare är grym och ämnet aktuellt. Jag läser i stort sett om hur vi sakta tar livet av oss själva. Nej, global warming är inget skämt. Det är på riktigt. Och JÄVLIGT skrämmande dessutom.

Matten går som en dans. Det är inte ens svårt, men det är bara den absoluta början av terminen så värre blir det väl.

Music 36 brinner jag för! "History of rock´n´roll music"! Det kan ju inte bli bättre! har kollat på Elvis och Beatles... dokumentärer, konserter, intervjuer osv. LOVE IT! Dagens lektion toppade ALLT, vi fick se Michael Jackson uppträda med Billie Jean. Tack sa jag, det finns en gud! Den här terminen ska nog gå rätt bra, trots alla jädrans siffror och konstiga affärskoncept! Musik motiverar!

Imorgon är det alla hjärtans dag och Marcus får öppna presenten jag skickade med honom :) KUL! Får se vad han tycker!

1 kommentar:

Mrs Thinkalot sa...

OH. Vad fick han i present? :-)