söndag 30 december 2007

Va faaaaan!

Typiskt.
Jag överlevde flighten över Atlanten trots att 98% av passagerarna såg suspekta ut. Hela Mellanöstern hade bestämt sig för att ta samma flyg som mig och man är nog trots allt lite påverkad av hela "terroristhotet".
Landar på LAX efter ca 14 timmar i luften och där jag blir fast i "secondary inspection" tillsammans med alla de tidigare nämnda passagerarna från mitt plan i EN OCH EN HALV TIMME... som vanligt. Skit. Piss. Man är t r ö t t när man landar och det enda man vill är att det ska fungera. Men självklart inte.
Kom hem till gamla lägenheten för att finna den BÄCKSVART. Vi sa upp elen eftersom vi har en ny lägenhet och jag trodde att jag skulle sova hos Marcus inatt så jag har inga nycklar till den nya. Men GISSA vem som har fått övertid??? Kan det vara Marcus???? JAAAAAA men SJÄLVKLART! Skit och piss igen. Så här springer jag runt i mörkret med ett Draculaljus. Kul. hade inte spelat någon roll om jag hade åkt till nya lägenheten nu heller, för då får jag sova på golvet.
Batterierna på mobilen är snart slut och den går inte och ladda i eluttag utan el. Perfekt. Som tur är hann jag prata en snabbis med Marcus och som vanligt gör han mig glad!!!! Imorgon ska jag vara färdig kl 12.00 så ska vi åka "någonstans". Han är fenomenal på det här med "någonstans" :)
Så nu tror jag att jag skiter i det här, släcker ljuset och somnar. Imorgon borde solen lysa in här, så då ser jag igen.

Skriver lite mer om mina tio dagar i Sverige nästa gång... puss på er!

5 kommentarer:

Anna sa...

Frida, du är den ände som kan se totalinne med ett draculaljus, fy fan vilken syn!! Grymt! Inte när man själv är uppe i det men, i efterhand kanske du kan skratta åt det ironiska i det :)
Sugit att vi inte sågs mera, och då menar jag verkligen suuugigt från hjärtat!!
Vi kanske kan mötas på mitten... Grönland eller nåt och äga och tala samma om allt..Gott Nytt år! Vi ska till Anna & Matte och fira nya året.. förhoppningsvis året då det kommer börja hända grejer.. skola och sånt *sucka*
PUSS du är bäst!

Anonym sa...

Hej fan vad sweet jag surfade runt på info om SMC och hittade din blogg;)
Jag funtar på att sticka till LA och plugga på Santa Monica College och vill jättegärna veta hur det är att gå där! Snälla maila eller nåt och säg om det är värt det för jag velar fram och tillbaka som en annan segis. Pussar och hälsa solen från mig, sj sitter jag i en snödriva och fryser haha<3<3
kram tezzi90@hotmail.com

Mrs Thinkalot sa...

Nä du, Frida! Nu är jag nyfiken gällandes din tripp "hemma" i Svedala. Hann du med allt du ville/ planerat etc? Några spännande överaskningar? Jag har ett par shyssta bilder från juldagen jag kan skicka över nästa gång vi "ses" på msn. Du & Anna är ju helt klart vinnare av coolaste mingelbilden på juldagen 07! SÅ SKÖNT med laidback människor som bjuder på sig själva! Love it! (Du vet ju säkert vad jag syftar på, om du tänker på de historier jag berättat om minst sagt jobbiga "fjortisbrudar" på krogen) Hoppas du har det bra! Kramar från Jenny

Anonym sa...

Frida! Vi saknar dig här i kalla regninga sverige redan!
Hoppas du har haft ett toppen nyår tillsammans med Mackan!
PUSSSS

Anonym sa...

Känner igen dig från södertälje. Jag bor själv där. Min största dröm är att flytta till just L.A. Mest troligen plugga på SMC. Men vet inte om jag vågar ta det stora steget över. Vad fick dig att ta det steget?? Och vad kostar det? Måste man ha ett extra jobb för att klara sig där? Skulle vara snällt om du kunde svara.
Kram Malin