söndag 19 januari 2014

Viktig egenskap som TM

En stor del av mitt jobb innebär resor till andra länder och eftersom vi reser för att jobba krävs det visum. I början var varje visum ett rent helvete. Av någon anledning räcker tiden aldrig till och jag har suttit med hjärtat i halsgropen många gånger och undrat om passen kommer tillbaka i tid eller inte. Det är just på grund av detta som de flesta av oss har två pass. Jag visste inte ens att det var möjligt, men med rätt dokumentation går det mesta. 

Ikväll fick jag hjärtsnörp igen när jag insåg att piloterna inte hade frågat något om visum till Brasilien. Jag har stressat ihop visum till Brasilien hela förra veckan men inte ett ord från dem. Jag avskyr den känslan. Att vara turnemanager innebär att man är spindeln i hela maskineriet vad gäller turnéer och resande, så även om piloterna inte är mitt huvudansvar faller de under mitt paraply. Så även om de ska flagga för mig att de behöver visum, är det mitt fel om de glömmer :) Nu är det i alla fall löst - de behöver inga visum och vår flygvärdinna har redan ett. 

Det jag vill komma till är att mitt jobb innebär 345 bollar i luften samtidigt. Så om du är nyfiken på att göra det jag gör, inse att du måste kunna hantera en arbetsbörda som annars lätt fördelas över 3-4 personer beroende på turneschemat. Dessutom görs allt på resande fot. Bara för att krångla till det lite mer ;)



Inga kommentarer: