tisdag 2 april 2013

Sammanfattning Indien

Nu ar det antligen hemresedag. Vi flyger sent ikvall sa har en hel dag pa hotellet har i Calcutta. Showen igar gick forvanansvart bra med tanke pa omstandigheterna. Pit var i Indien i cirka 5 timmar och sen drog han till USA igen :) Och det var bra det for sa har sag det ut nar vi forsokte fa in honom i bilen efter showen. Ni ser ju var jag star for jag tog det har kortet strax efter hans bilar hade borjat rulla och ungefar en sekund efter den har bilden togs borjade alla trycka sig igenom oppningen i grinden... och hej! Dar star jag. Som ni ser star bara tva tontiga vakter vid ingangen for de andra var ute och forsokte gora vag for Pits bilar. Kalabalik. Jag sprang som en javla galning.







 Kor overallt. De liksom ager Indien. De kan sta mitt i vagen om de kanner for det. Det stog en liten jakel mitt i vagen nar vi akte fran flygplatsen. Ingen ser till att den flyttar pa sig. Den bara ar dar.

Ratt nice dusch i mitt hotellrum.

 Forberedelser...


Sakerheten har ar ju inte tipp topp direkt. Det svarta har ar en av vara boxar med teknikgrunk som vi reser med. Funkar perfekt som pall. Jag sitter pa den och det syns inte riktigt med det ar sakert fyra meter ner till kablarna.

 Har ar man ju jakla frasch. Det var 46 grader igar och da ar det inte ens hogsommar har. Och fuktigt utav bara h-e. INTE skont vader att jobba i kan jag saga. 


 Nar man satter ihop en show har man stage hands som hjalper till att rulla ut risers, satta upp teknik, etc. Vi hade nio minuter pa oss att gora en set change mellan akten fore oss och starten pa var show. Eftersom det var tv-sant var det viktigt att allt klaffade sa varat team hade noggranna repetitioner med vara stage hands. Problemet var att de var BARN. Som ni ser till vanster ar nog ingen over 15. Inte bra.

Att forsoka jobba  i ordets ratta bemarkelse i Indien kan vara VALDIGT frustrerande, men jag maste saga att folket ar valdigt hjalpsamma. De forsoker med de tillgangar de har att vara sa bra de bara kan. Jag har aldrig blivit filmad och haft sa manga kameror riktade mot mig nagonsin, det ar lite grann som om de aldrig har sett en vit tjej forut. Kanns lite obehagligt, men det ar som det ar. Jag ar glad att jag ska aka hem idag :) Och jag ar glad att jag har fatt vara har i Indien i 1,5 dagar :)

Inga kommentarer: