torsdag 2 februari 2012

TRL.. det var grejer det

Jag har fastnat framfor YouTube.... igen. Det hander alltfor ofta och helt plotsligt har tre timmar skenat forbi. Allt finns dar. Allt. 90-talet alltsa... kan vi fa tillbaks de tio aren pa nagot vis? Tidsmaskin, nagon? 

Det var battre forr. Det stammer verkligen.

TRL. Magiskt. Jag kommer ihag hur jag skyndade hem fran skolan for att satta pa MTV. Voxpop var ju ett finfint program det ocksa... var det inte tisdagar det gick pa? Klockan 7 va... eller? Jag tror inte jag missade ett enda avsnitt. Innan TRL (amerikanska versionen) kom till Sverige var det han den dar ljushariga snubben fran MTV London som tog samtal fran runt om i Europa.. som en Europeisk version av TRL.

Det var nagot sa himla speciellt och magiskt med nya musikvideos och nya latar da. Det var innan facebook, youtube, och allt annat internetskit.... man var tvungen att planera och banka sig framfor tv'n for att se det senaste. Man kunde inte dra upp telefonen medan man slantrade hem fran plugget och soka efter en musikvideo. Om man inte satt framfor tv'n missade man det och sa var det med det. Det var bara att gilla laget och vanta till nasta gang den visades....

Nu ar allt on the demand. Magin ar borta lite.
Jag tanker pa det ratt ofta. Hur annorlunda musikindustrin ar.

Laddade ner LiveNation-appen. Lenny Kravitz nasta torsdag!

Inga kommentarer: