lördag 4 juni 2011

Mitt Narnia

Los Angeles är egentligen en riktigt konstig stad. Det finns liksom ingen egentlig stadskärna utan alla stadsdelar är utspridda och standarden går från slum till lyxigaste lyx. Jag har bott här i över fyra år och har fortfarande inte sett hela staden. Ibland kan jag tycka det är så tråkigt att det inte alltid är så "fint" som jag vill att det ska vara. Jag vill att det ska vara grönt och lummigt och somrigt, inget stort fan av betong (och det är väl därför jag aldrig skulle passa i New York).

Men så här om dagen när jag gick till kontoret hamnade jag på en liten gata som låg undangömd i West Hollywood och den var så fiiiiin. De lila blommorna i träden är helt underbara! Kortet blev inte så bra, men det är sånt här som gör LA så spännande. Ni vet i Narnia när ungarna ramlar igenom garderoben till ett helt annat landskap? Lite så kan det kännas i Los Angeles ibland. Man rundar ett hörn och vips så är landskapet utbytt.


Inga kommentarer: