måndag 3 augusti 2009

Det ligger i släkten...

Min syster hade ett litet erkännande att ge efter att ha läst mitt inlägg om gaffeln i avloppet. Detta är taget från hennes facebook :)

"Det roliga är att jag, Cecilia är likadan. När vi flyttade till nya huset blev det stopp i avloppet på övervåningen, i toaletten. Jag e ju tjej bland 4 grabbar och trodde jag var skyldig...ialla fall mörkade jag för håkan så länge som möjligt. Försökte laga...
Efter att ha borstat skavsår i toletten utan effekt så gick jag vidare till plan B. Tillverkade ett gummirör av en gammal trädgårdslang på en sisådär tre meter, stoppade i taletten och började blåsa, ungefär som ungarna gör i oboyén...samma effekt. Mycket bubblor, inte lika kul i muggen dock.. Upptäckte många viktiga saker då. Vattnet försvinner och man måste spola i nytt men stoppet kvarstod...Plan C Tillverkade en låååång mjuk pinne som var ca 1 m med krok på. använde hela pinnen o hela armen för att komma så långt in som möjligt, ungefär som en veterinär på en ko. Upptäckte inte så mycket viktigt då men kände att det här är lite under min värdighet...Jag fan gjorde allt som gick för att undvika att det skulle komma någon snubbe o gräva upp någon gammal tampong. Inget funka så jag fick berätta för Håkan iallafall. Håkan hämtade högtryckstvätten med nån specialmanick på. Svärfar fick också komma för att sätta på o av högtrycken när Håkan skrek att han skulle det. Manicken skulle med sug leta sig ner i rören o fixa problemet. Jag suger nog bättre än manicken. Håkan städar o spyr om vartannat. Men..det var iallafall inte mitt fel! tror jag..."

Det här underbart! Jag skulle ge ett finger för att få ha allt på film!!!
HA HA HA HA HA HA HA AH HA!!!

Har du stopp i rören? Kontakta Frida&Cecilia Rör AB - vi fixar't!!!



Inga kommentarer: