måndag 2 juni 2008

Nu funderas det!

Frida i tänkartagen!

Nyss hemkommen från sista vanliga skoldagen för denna termin. Nu är det finals imorgon, onsdag och på måndag. Känns bra inför mina finals i ekonomi och business, bara lite skakig vad gäller matten. Precis h ä r kommer funderingarna in.
Det blir nog ett B i min mattekurs. Det tar emot att säga det. Jag är inte B. Jag är A. Men, det känns heeeeelt ok!!! Jag är faktiskt inte så besviken som jag trodde att jag skulle bli. Faktum är att idag infinner sig en känsla av stolthet över att jag faktiskt fattar, och ett högt B är mer än jag någonsin hade kunnat tro på. Det är så skönt att känna mig ok med det jag har åstadkommit och inte bli förbannad över att inte vara på topp. Kanske har jag fattat att jag inte alltid måste vara bäst. Jag kanske fattar att det finns viktigare saker och annat som jag har anledning att oroa mig över och ägna min energi åt.
Jag är faktiskt en JÄVLIGT bra student, om jag får säga det själv. Kommer man ur Economy 1 med Prof. Yankey levande och med sinnet under kontroll är man grym.
Yes, jobbigaste terminen hittills över! Och det gick BRA!

Har blivit erbjuden att jobba på NBA finalerna... men av olika omständigheter säger jag nej :) Igår pratade jag med en person som jobbade på en fest hemma hos Tom Cruise i förrgår. Janet Jackson, Prince och Oprah var några av gästerna... :) Schysst guest list!
Jag, som inte riktigt är lika glamorös och cool jobbade på en Bat Mitzvah (judetradition som innebär att när flickor mot alla odds och efter mycket ansträngning lyckas fylla 13 år, höjs de till skyarna med en brakfest) på Universal Studios. Ibland har folk så mycket pengar att de inte vet vad de ska göra av dem. Grand Ballroom på Universal Studios. 50,000 dollar/kväll. Check! 250 gäster. Check! Svindyr inredning. Check! Massa personal! Check! Mat av hög klass och gratis bar. Check! Band och artister. Check! Dansgrupp. Check! Ungjäveln får spela in en egen musikvideo som visas på stora skärmar där det annars KONSTANT rullar bilder på familjen. Check!
Och sen spydde jag. Hur ska hennes bröllop se ut? Framför allt, varför fick inte jag spela in en musikvideo när jag fyllde 13 ;) Jag har varit på otaliga Bar/Bat Mitzvor sen jag flyttade hit, men den här var rent ut sagt vidrig. Pengar är inte alltid bra. (Så länge de inte ligger i min ficka)

Nu, ekonomiuppsats. Den SISTA :)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte på din sär skrivning. :)

Anonym sa...

Frida, du har GRYMT långa fingrar! Men det är ju bra, då skickar vi in dig i cellen på fortet, (fångarna på fortet så klart) då Gunde söker då mest långfingriga vi känner! Skit bra!