måndag 28 januari 2008

Motiverade människor motiverar mig!

Idag när jag satt och väntade på en studievägledare på skolan träffade jag en störtskön brud! Osaro heter hon, 23 år och huvudet på skaft! 18-20 units per termin och A i allt. Sådär ja. 12 units är att studera på heltid. Hon ska bli "entertainment lawyer" så vi fann varann direkt!

Människor som hon motiverar mig. Framåt, glad, målinriktad och trevlig! Men inte trevlig på ett konstlat sätt, utan trevlig med "edge"! När jag lyssnar på någon som är motiverad och inte gnäller över hur jobbigt/omöjligt allt är blir jag så otroligt glad!! När personen i fråga dessutom inte nöjer sig med max, utan tar i ytterligare lite TILL för att nå sitt mål är det ju alldeles fantastiskt! Det smittar!

Så med andra ord; sluta gnälla och börja slita... fast med ett leende på läpparna :)

Inga kommentarer: