onsdag 8 augusti 2007

Personal shopper!

Nu kan det inte bli så mycket mer amerikanskt. Sitter på Starbucks på Washington Blvd med en Caramel Frappuccino, Triple Berry Muffin och datorn i knät. Alla mina kanaler OCH internet i lägenheten stängdes av igår, så jag är strandsatt. Tur att Sturbucks finns....

Igår fick Marcus mitt hjärta att göra volter igen =) Vi hade en diskussion om varför jag aldrig har tillräckligt med mat hemma. Utan bil vet jag inte hur man storhandlar här....? Jag köper det jag behöver och kan bära hem. Han tyckte jag är knäpp som aldrig frågar honom om han kan köra mig till Albertsons... jag är nog lite knäpp, men jag är så trött att vara beroende av folk, så jag antar att jag inte frågar så länge jag har det jag behöver. Jag svälter inte. Jag har mat... men kanske inte när jag behöver =) Va fan, jag har aldrig haft mattider i alla fall och är jag hungrig fixar jag ngt av det jag har.
Hur som helst... mitt i diskussionen efter att Marcus kommit fram till att han har rätt (vilket han kanske hade, men ni som känner mig vet att jag äter när jag är hungrig och det behöver inte betyda frukost, lunch, middag på speciella tider) så reser han sig upp och säger att han ska till kemtvätten med en uniform. Mysko tänkte jag, speciellt när jag inte fick följa med.

1 timme senare kommer han tillbaks med ett busgt leende och bakluckan FYLLD med matkassar. Lillen hade åkt och köpt MASSA MAT till mig!!!! Jag hade frågat innan han åkte om vi kunde åka till Albertsons senare så jag kunde handla, men han hade redan då bestämt sig för att han ville vara min personal grocery shopper for the day =)

Jag är LYCKLIGT lottad =)

Inga kommentarer: