lördag 4 augusti 2007

Jag är bortskämd!


I fredags ringde Marcus mig och sa att jag skulle packa väskan - "I'll come pick you up in 45 minutes". Upp ur sängen, glädjeskutt runt hela lägenheten, rafs i garderoben, färdig! Vad har han planerat för bus? Jag fattade ingenting, jag var helt inställd på en skittråkig helg då han skulle jobba och jag skulle rulla tummarna. Men jag kunde inte ha mer fel!


Blev hämtad, och efter lite mer än 1 timme i bilen stannade vi utanför entrén till the Laguna Cliffs Marriott Hotel, och min dörr öppnades av en valet-pojke, som sen parkerade bilen åt oss. Här gör man inget själv! Ett helt underbart hotell på en höjd, med utsikt över klarblått vatten! Marcus hyrde en jet-ski och försökte skrattandes slänga av mig med snabba svängar, så hajarna (jag var skiträdd, trots löfte om att det inte finns hajar i vattnet... just där) kunde äta upp mig. Jag klamrade mig fast så hårt att jag har blåmärken nu. Vi hoppade på vågorna och jag lekte Baywatch! På kvällen blev jag bjuden på min första komedi show och sent på natten kom vi hem och badade i hotell-poolen!! Det var underbart att vara med Marcus i två dagar, för han jobbar så mycket att det för det mesta inte finns tid. Men han tog sig tid, och jag känner mig som en prinsessa :) Skön känsla! Jag vågar nästan inte tro att han är på riktigt, men jag nyper, och han skriker, så han är nog inte en dröm trots allt :) Jag blev rätt överraskad när jag tankade över bilderna från vår trip till min dator och såg hjärtat som på något vis hamnade mellan mig och Marcus på kortet... jag vet inte vad det är eller hur det kom till, men jag tror på tecken! ;)




Ooohhhh va jag trivs!! Har min final i historia på torsdag. Tänkte skrapa hem ett till A, och sen vässa geni-knölarna inför höstterminen!! Och snart kommer Chris, Katta, Gino, Kalle och Sam tillbaks! Jag har saknat er! Hörni, ska vi inte inviga Sam i Element-lovers??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiiiiiiiiiiint! sådär ja nu börjar du lära dig att man ska lägga upp bilder från paradiset när jag inte är där!! Kan tänka mig att ni haft det helt underbart och det förtjänar ni verkligen!!!Nu ska jag se film här på jobbet...PUSS!!!

Anonym sa...

Men shit Frida, det är verkligen ett lite, hackigt, men ändå ett hjärta i taket mellan er :P
Haha, perfa ju!
Du går ju på hallellulja-gudtjänster, dom ger utdelning nu!

Hoppas ni hade en myyyyysig helg och att du fortfarande kan stå och gå! ;)Man behöver väl inte alltid vara så puttinuttig i bloggar va? *rakt på sak*)
Piiiiiiss