torsdag 2 augusti 2007

Jag är smittad...

... av blogg-viruset! Men det är inte så dumt egentligen... jag skriver ner vad som snurrar i mitt huvud och lägger upp bilder så ni kan se vad jag pysslar med på andra sidan pölen! När jag skriver något nytt kommer det inte skickas ut mail som på resdagboken, utan ni får kolla här titt som tätt så ni inte missar något viktigt ;) Anna, jag ska skicka en detaljerad beskrivning till dig, där du steg för steg kan se hur du öppnar min blogg ;)
Resdagboken kändes fel efter ett tag eftersom anledningen till att jag är här är lite mer än en resa. Rest till USA har jag gjort fem gånger tidigare. Det här är en flytt. Dessutom har jag en känsla av att Lindgren behöver något att läsa framför datorn på jobbet, so here it is BABE - *trumvirvel* - min blogg!

Mitt liv här utvecklas sakta men säkert, och hela tiden i rätt riktning! Skaffade bankkonto igår och la till den otroligt smarta spar-tjänsten "Keep the Change". Varje gång jag handlar rundas summan upp till nämsta dollar, och de centen förs automatiskt över till mitt sparkonto. Många centar små bildar en stor dollar! Och nu efter ett A i matte, kan jag till och med RÄKNA dessa cent själv!

Lägenheten är kirrad också! Jag har bott här själv sedan 3 juli och lääääängtar tills Katta och Chris flyttar in i slutet av augusti! Vår granne har en kanin tax valp! BINGO! Poolen är under vår balkong, och Starbucks är runt hörnet! Brudar, detta kommer rocka! Se så snälla de ser ut på kortet här, skenet kan bedra ;) Taget på Element i Hollywood!!



Marcus är min pärla och nu när jag inte har mina brudar här spenderar jag all HANS lediga tid med honom. Mannen jobbar för det mesta, men är inte sen med en personlig glass-leverans från ColdStone när han har tid över. Marcus är underbar!! Jag loooovar jag ska ta mer kort på människan! :)

Chris - det är dags att komma tillbaks nu. Jag förstår inte hur man styr bilderna på bloggen, jag kan inte göra kursiv eller fetstil för jag fattar inte Mac:en, jag äter onyttigt och det är inte lika kul att ta PhotoBooth-mupp-kort på sig själv. Dessutom saknar ELEMENT våra rövar på dansgolvet *hehe* och Kobe saknar dig på Les Deux!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nuuuuuuuuu kan man skriva kommentarer, I like! :)
Bra med blodd Frida, nu är det min tur härnäst...får se hur länge jag drar ut på det :P

Piiiss