måndag 24 augusti 2009

Mord



Idag kom uppgifter från obduktionen av Michael ut och hans dödsfall orsakades av Propofol. Det var väl ingen nyhet direkt. Men - hans död kommer antagligen rubriceras som mord. Det tog "Dr." Murray 1 timme och 21 minuter att ringa ambulansen efter att han upptäckte att Michael inte andades. Tydligen var det viktigare att ringa 3 samtal (för att röja undan bevis) innan han kallade på hjälp. Det är så självklart att han visste vad han gjort. Jag känner hat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att straffet blir det hårdaste av dem alla. Och v a r f ö r skickade han upp Michaels äldsta som Prince till rummet där hans pappa låg död????

Det känns så otroligt jobbigt att Michaels död kunde ha förhindrats. Det känns så onödigt och orättvist att någon annan orsakade Michaels död. Murray tog en inspirationskälla ifrån mig och så många andra, och framförallt gjorde han tre barn föräldralösa. Återigen tänker jag på om Michael någonsin uppfattade att han var påväg att dö? Hann han lida? Jag hoppas verkligen inte det, för jag vet att han inte ville dö.

Många människor runt mig har de senaste dagarna berättat historier som relaterar till Michael, och vissa har t.o.m träffat honom... men det får bli ett senare inlägg.

Jag saknar verkligen MJ. Det går inte att förklara och det bästa är att jag behöver inte förklara. Tyck vad ni vill. Säg vad ni vill. It is what it is.


1 kommentar:

Andreas sa...

Hej...

Jag känner själv en enorm saknad, Michael har alltid varit min största idol genom tiderna och en helt underbar människa.
Jag hade precis som du biljett till " this is it " till den 9:e konserten.

Jag ska göra min egen hyllning till Michael... en tatuering, så han alltid kommer att finnas med mig genom mitt liv.

ha det bra

Andreas