söndag 2 augusti 2009

"Doctor Murray"

Det är jobbigt att bli ledsen varje gång jag ser Michael Jackson. Det går så mycket dokumentärer och framför allt konserter på tv nu och jag vill verkligen se dem, speciellt konserterna. Men det går inte. Jag blir inte glad som jag blev förut. Jag blir bara ledsen. Det känns så onödigt och overkligt att han är död och att jag inte ska få använda mina biljetter till konserterna i London. Hur ska man förklara? Jag har alltid fått energi och känt lycka när jag ser konserter med Michael - men allt det är borta. Jag hoppas verkligen att de här känslorna försvinner.

Det verkar ju som att "Dr". Murray har en del att dölja i alla fall. Michael var nog redan död när ambulansen kom. Jag tror han dog långt tidigare och att Murray fick panik när han insåg vad han gjort. Varför skulle han annars skicka assistenter till sina förvaringsförråd för att hämta (läs:förstöra) innehåll i vissa lådor innan han ringde ambulansen? Michael hade aldrig överdoserat själv. Propofol ska ges under övervakning (eller självklart helst inte alls) och Murray var inte i samma rum. Jag vet att Michael var drogberoende, men jag är också 100% säker att han inte ville dö och lämna sina barn ensamma. Jag hoppas bara att han slapp lida.
Och jag hoppas att Dr. Murray får skaka galler. LÄNGE.

Inga kommentarer: