fredag 28 augusti 2009

Är du ett MJ-fan?


Min blogg har alltid haft ett inslag av Michael lite här och var, men efter hans död har den varit centrerat runt min största inpirationskälla någonsin och hur mina tankar går efter hans bortgång. Det kommer nog vara så ett tag... att skriva för mig är terapi och bloggen får ta det mesta...
Kom precis hem från Westwood. På väg hem lyssnade jag på 102,3 och de hade tillägnat kvällen till Michael Jackson och människor ringde in och återgav sina MJ-minnen och önskade låtar. Undrar när känslan av sorg ska försvinna när jag hör musiken? Elsa sa det så bra när vi åkte till Jackson-familjens hem i Encino. Hon sa att förut kände man bara glädje när man hörde hans musik, men nu kommer det för alltid vara förenat med sorg också. Självklart, tiden läker såren och allt det där.. men ändå.
Jag undrar hur jag ska hantera att det alltid kommer vara så? Eller kommer det verkligen alltid vara så? Jag vet inte.

Rubricerat som mord... alltså blev han tagen från oss helt i onödan.
"In a one-page statement, officials listed the cause of Jackson's June 25 death as "acute propofol intoxication"". (LA Times)

Marcus berättade att han varit närvarande när en husrannsakan gjordes hos "Dr". Murrays flickvän som bor i Santa Monica... och det jag nämnde för några dagar sen i ett inlägg om att folk i min närhet träffat Michael gäller min chef och en annan anställd. Jag lovar att berätta vid senare tillfälle. Tror det finns många MJ-fans som läser
min blogg och uppskattar förstahandsinformation om hur han faktiskt var som person.

Ändrade lite info om min blogg på bloggportalen.se idag. Eller jag uppdaterade den kanske man ska säga, så att folk som letar MJ-bloggar kan hitta mig :) Upptäckte ett flertal bloggar som fokuserar på teorin att Michael inte alls är död utan att allt är en stor bluff. Om jag kunde be dessa människor om en enda tjänst så vore det att sluta blogga om att Michael fortfarande lever, för det finns så många fans som önskar det ni skriver vore sant. Jag förstår att dessa bloggare själva är fans, precis som alla vi andra, men det som har hänt går inte att ändra. Hur mycket man än önskar att man kunde få åka till London och använda den där biljetten man köpte, så kommer det aldrig hända. Michael är borta, och vi fans får hoppas att det någon gång känns ok att säga det högt.

(Imorgon (eller idag svensk tid) hade Michael fyllt 51 år. Så ung. Så mycket kvar att göra här på jorden.

Jag är intresserad... är du ett Michael Jackson fan som läser min blogg av den anledningen? Jag har fått några mail och kommentarer från fans, och jag uppskattar det verkligen, men det skulle vara kul att veta mer exakt? Så, är du ett MJ fan?

1 kommentar:

Coco sa...

Hej!

Underbar blogg du har :)

Jag är ett Michel Jackson fan och jag känner sån sorg över hans död.
Fick aldrig chansen att träffa honom eller se honom uppträda men ändå känner jag att jag saknar honom. Jag saknar att se honom prata på TV och veta attd et inte var så länge sen dvs han är fortfarande vid liv.
Jag skulle sett honom i London men så hände det som inte fick hända.
Finns inga för att beskriva hur mycket det gör att veta att jag aldrig kommer att få träffa honom. Även om det bara var för 5 sekunder. Det skulle ha räckt. Det var det enda jag ville. Bara se hans ansikte.
Men Gud vet att han är på en bättre plats där ingen kan skada honom.
Jag känner idag att det finns vissa låtar som jag inte kan lyssna på längre efter hans död, bl a Human Nature för det gör för ont. Den gör mig tårögd.

Jag förstår precis vad du känner.


//Lynda