tisdag 11 augusti 2009

Att välja glädje

Hittade en bok i pappas bokhylla. "Att välja glädje" av Kay Pollak. Nu har jag läst 28 sidor och det skulle inte förvåna mig om den är färdigläst redan ikväll. Jag tror verkligen på det här med att ha en positiv inställning och att tankens kraft är starkare än man kanske inser. Jag vet att jag själv ofta svävar iväg och skulle må bättre av att inse hur mycket man kan styra själv, bara genom att tänka på ett annorlunda sätt.
Har insett också att jag inte kommer hinna träffa så många nu när jag är i Sverige - 9 dagar går snabbt och min familj och systerbarn är viktigast att träffa mycket. Imorgon ska jag in till Sthlm och träffa min syster. Vi ska gå och snygga till oss hos någon frisör. Klippning och slingor blir det för min del!

1 kommentar:

Chris sa...

Den boken har jag ju tipsat om i min blogg förrut! Den har jag alltid på mitt nattduksbord sen jag läste den, finns så mkt bra i den!
Hans andra bok "att växa genom möten" är också bra. Tänkvärd.

HInner du ses på torsdag blir jag superglad men vet ju hur det är att vara hemma sådär så jag vill inte stressa dig.

Stor kram!