torsdag 13 augusti 2009

Marketing 304

Gulp!
Nu börjar ju allvaret på universitet. All min general education är gjord och jag har bara major-kurserna kvar. Det är ju skitkul men idag fick jag ett introduktionsmail från min marketinglärare och blev lite skakis.

En syllabus är en sorts klassbeskrivning kan man säga. Det står specificerat vad som ska göras, vilka böcker man behöver osv. Vanligtvis är dessa på 1-3 sidor. Men inte denna!!! Den här syllabusen är på 17 (!!!!) sidor. Jäklar den här snubben verkar mena allvar! Han har t.o.m gett oss uppgifter innan skolan börjar, vilket jag kan tycka är lite overkill. Mest blir jag taggad av att han verkar kräva mycket, men jag gillar inte att man blir indelad i projektgrupper. Jag jobbar bäst själv och gillar inte det här med att mitt betyg påverkas av någon annan. Förhoppningsvis hamnar jag i en bra grupp, gärna med ÄLDRE studenter!

Det är bara ta tjuren vid hornen och skrapa hem ett (till) A ;)

Inga kommentarer: