måndag 4 april 2011

Team Tag spelar poker för Japan!

Något som står högt upp på prioritetslistan på mitt jobb är välgörenhet. I det stora hela är en mycket stor procent av amerikaner aktiva inom välgörenhet på ett eller annat sätt. Som svensk känner jag att det här är helt nytt för mig. Eh? Vaddå donera pengar? Man skattar ju bort halva sin inkomst.

Vi är inte så engagerade i föreningar och hjälporganisationer som amerikanerna är och själv tror jag att anledningen till detta är att vi är så väl omhändertagna i vårat lilla land. Trots detta tycker jag ändå att välgörenhet och att hjälpa människor borde få lite större uppmärksamhet i skolor och på företag i Sverige.

I lördags anordnade en av brudarna från mitt team, Sachiko, en pokerturnering till förmån för Japan. Vi samlades hos en arbetskamrat, körde lite knytis style och spelade poker i några timmar. Insatsen var $20 och dricka kunde köpas i baren. Sjukt kul och 500 dollar skänktes till Sachikos hemland! Så enkelt, men så värdefullt för människor som behöver hjälp.

Sachiko till vänster och min chef som gör peacetecknet.

Bruden med scarfen till vänster är Heather, min ledare :)

Varken jag eller Heather kunde spela poker så innan det drog igång drog grabbarna igenom reglerna. Jag har bara en sak att säga. Enarmade banditer, ja tack! Poker är alldeles för mycket tänk och ALLDELES för mycket räkna!

Det slutade med att Jaime vann och Heather kom tvåa. Jaime donerade sin vinstpott på 700 spänn till potten till Japan. Must be nice to be a business owner ;)

Ser ni mitt poker face? Det är typ det ända jag gillar med poker - glajjerna.

Inga kommentarer: