söndag 24 april 2011

Jackie är räddad!

I början av förra veckan när jag och Heather jobbade i Van Nuys såg vi en liten vovve springandes i ett industriområde. Vi bestämde oss snabbt för att rädda vovven och utan någon egentlig plan började vi följa efter med bilen. Vi stannade, hoppade ur, försökte närma oss och fick ett par fina huggtänder och lite morr som tack. Vovven hade svansen mellan benen hela tiden, hukad rygg och verkade absolut livrädd för alla människor, speciellt män.

Skam den som ger sig! Hunden skulle räddas!

Heather sprang till en bensinmack och köpte korv! Hundar gillar korv vetni! :) Det är ungefär här det blev galet.

Jag satt i passagerarsätet i Heathers bil och hon hoppade ur och lockade till sig hunden med korvarna. När den ätit några stycken fick Heather för sig att kasta in en korv i baksätet på sin bil och självklart hoppar den hungriga stackarn efter och BAM där stängdes dörren! Så där satt jag med en potentiell Cujo. Kul. Rabies nästa. Heather gav mig snabbt de korvar vi hade kvar och medan hon febrilt försökte hitta Van Nuys Pet Orphanage försökte jag undvika att bli hundmat genom att dela korven i så små bitar som möjligt och kasta dem runt i baksätet för att hålla hunden så långt ifrån mig som möjligt. Sök! Kasta ny korv! Sök! Kasta ny korv snabbt som fan! Fan va nervös jag var alltså!! Jag spillde konservburkskorvsaft (nytt ord) över hela mig, och på det första hemmet vi försökte lämna vovven så attackerade den en av männen så vi var inte direkt välkomna. On to the next one!

Efter en stund märkte vi att hunden (som jag vid detta lag döpt till Jackson) lugnade ner sig och inte alls verkade vilja äta upp oss. Man kan säga att vi fastnade för varandra. Vi lyckades tillslut hitta till Van Nuys Animal Care Center där de tog emot lilla Jackson. Heather bölade som ett barn för hon ville inte lämna ifrån sig Jackson och jag höll ställningarna. Tur att man är tuff ;) Ingen har än så länge hämtat Jackson (som förresten visade sig vara en Jackie), så Heather kommer med största sannolikhet adoptera henne idag!


Inga kommentarer: