måndag 31 mars 2008

Nu skulle jag gärna varva ner lite...

De senaste veckorna har varit riktigt jobbiga... bara plugg och stress och inte något liv vid sidan om. Saknar Marcus som vanligt... Var ute med Familjen 456 i helgen för tjejerna fyllde år... men annars är jag fastklistrad vid mitt skrivbord från det att jag går upp till det att jag måste gå och lägga mig av utmattning. Trippen på döds-bussen till och från skolan är det enda "livet" jag har utanför lägenheten.

Fan... slitigt nu...
Det är så konstigt också... för jag ligger hela tiden lite efter, trots att jag pluggar varje sekund, varje dag. Hur gör man när timmarna på dagen inte räcker till?! Nästa vecka är spring break... och den ska jag tillbringa på en solstol för nu får det fan vara nog med böcker! Fast jag vet att jag kommer plugga i alla fall... bara så att jag kommer ikapp med allt, kanske t.o.m ligger lite före, och har tillbaks kontrollen. Frida ska sitta vid spakarna.

Kan ju lugnt konstatera att jag lär mig mer än vad jag någonsin trodde jag kunde klara av i alla fall. Allt som jag någonsin trott att jag inte "hade hjärna för" springer jag rakt in i nu.... FRIVILLIGT! Politik, ekonomi, business law, matte (på rätt hög nivå, om jag får säga det själv) är numera mina bundsförvanter!
Ska få hjälp med att sätta ihop ett PERFEKT amerikanskt cv nu också av karriärsrådgivare på skolan... internships är mitt nästa mål! Nu ska det knytas kontakter!!!!!! Jag blev riktigt nöjd, och kände återigen att jag har gjort det bästa valet i mitt liv genom att flytta hit, för jag fick en speciell liten bok med "entertainment internships" i min hand idag. Jag kommer ÄGA inom en snar framtid! Sony BMG ska snart heta Frida/BMG =)

På tal om nya "intressen"... Gino, jag älskar våra politiksnack och jag är så glad att du regerar på Poli Sci 1 =)=) Provocera mera!!! Heja heja!

Jobbade igår... på ett bröllop. Och vilket bröllop sen då! Voj voj! Jag började nästan gråta. Jag vill också gifta mig med min Marcus.. men han är långt borta....

Även om jag har försvunnit från Familjen 456 och spenderar min tid vid ett skrivbord så händer det saker hela tiden i den här galna lägenheten... http://familjen-la.blogspot.com är vår familjeblogg som garanterat får er att dra på smilbanden.

Nu är klockan snart halv elva, jag ska lägga biologin åt sidan, och hugga tag i ekonomiboken... prov imorgon... igen.

"Perseverance is the hard work you do after you get tired of
doing the hard work you already did"

1 kommentar:

Anonym sa...

you go girl! Blir så jävla stolt över dig och vet att du klarar ALLT!

Skickar dig mer energi så du pallar med allt. Om en månad får du dessutom se din man igen! KUL!

Miss you!!!!!