söndag 8 juni 2014

Touchdown Fotbolls-VM!

Nu ar jag har. Jag sov bort tio av de tolv timmarna det tog att flyga ner hit. Vi landade, mottes av sakerhetsteamet och blev ivagsvischade i en karavan. Det kanns inte farligt har just nu, men det ar battre att ta det sakra fore det osakra. Igar var det upplopp. Folket ar tokrasande pa regeringen och med god anledning.

Imorgon ska vi pa repetition, ga pa visning av VM-arenan och se scenen for forsta gangen.

Jag kollar pa CNN pa hotellet har for det ar den enda kanalen pa engelska, och de visade precis ett reportage om hur Sverige och Brasilien mottes i en VM-final for en massa ar sedan pa Rasunda. Lite roligt tycker jag. Har sitter jag, en liten svensk, via Los Angeles, i Sao Paulo, och dar ar Sverige i TV-rutan :) Full circle.

Men varför har de babuschkas pa flygplatsen har i Brasilien? Har Putin tagit over det har landet också?



Choklad, eller inslagen algskit.... that's the question...



Inga kommentarer: