torsdag 22 mars 2012

Ambassaden... igen

Imorgon maste jag aka till ambassaden for att hamta mitt pass. Nagon har schabblat sa mitt pass hamnade pa ambassaden IGEN efter att ha blivit utskickat... och puckona pa ambassaden sa att enda sattet att fa passet pa var att skicka in ett nytt frankerat kuvert och sen vanta pa att de skickar tillbaks. 

Gar inte, sa jag da.

Nehepp, dra at helvete da, sa dem. Eller ja inte ordagrant, men det var det de menade.

Tydligen ar jag en fara och pga deras valdigt "strikta sakerhetsatgarder" tillater de inte folk komma och hamta sina pass. Ehhh.... jag jobbar med ambassader varje vecka for Pitbull och amerikanska ambassaden i Sthlm ar nog den forsta med den har "regeln". Ar det inte LATTARE om folk kommer och hamtar sjalv?? Mycket smidigare ju!!

Anyway - ett argt samtal (som overgick till engelska ratt snabbt) slutade med att jag fick ett mail dar det stod att jag trots allt far hamta mitt pass imorgon. Ja men tack da. Det var stort av er!!

Sahar arg blev jag nar de muckade.


Och sahar glad blev jag nar de slutade fjanta.


Aaaah, marks det att jag ar overtrott eller??? Mar borde inte blogga da. Gar och lagger mig nu.


Inga kommentarer: