söndag 8 januari 2012

Hat-karlek

Saken med USA ar att jag alskar det har landet. Sa enkelt ar det. Till skillnad fran sa manga andra som har sa manga forutfattade meningar om folket som bor har och landet i allmanhet vet jag faktiskt vad jag pratar om. Det ar underbart.

Efter 2,5 veckor i Sverige kommer man hit (nu var det visserligen hemskt de forsta dagarna pga personliga anledningar) och idag nar jag gick genom stan ner till stranden mottes jag av leenden och "good mornings" och "how are you" och skratt. Knappast det bemotande man far i Sverige. Sorry to say, men det ar bara sanningen. Trevliga manniskor helt enkelt. Ovarderligt.

Sverige ar ju bra ocksa.... men pa andra satt. Men jag kan verkligen undra ibland varfor sa manga ar sa satans javla otrevliga i Sverige. Eller stangda? Eller sura? Vad ar problemet? Ar det vadret? Morkret? Om jag nagon gang i framtiden hamnar i Sverige igen ska jag ta med mig sa mycket av det amerikanska jag bara kan. Behalla det bra fran bada landerna liksom. Jag ar en blandning av nagon konstig anledning.

Jag alskar den har staden. Och jag avskyr den. Allt pa samma gang.


Kom igen nu Sverige nu slutar vi sura......

 .... och borjar SKRATTA OCH LE!



Inga kommentarer: