torsdag 28 juli 2011

Kale chips

Jag kollade på Ellen för några dagar sen och de lagade kale chips. Det lät ju jättekul tyckte jag så jag apade efter och sprang till mataffären där jag köpte kale (ingen aning vad det heter på svenska... men någon typ av sallad). Slit av salladen i små bitar (men få inte med stjälkarna), svischa runt i olivolja och salta massor, gärna med örtsalt. In i ugnen i 350F och slutresultatet ser ut såhär.
Jag kan inte påstå att det smakar skit. Men det var ju inte direkt så gott som jag trodde heller. Marcus tyckte det var äckligt, men sympatiåt. Sen erkände han att det var äckligt. Sen fortsatte han äta för han trodde att det var nyttigt. Men... kale chips har potential!!! Jag ska låta dem vara i ugnen längre nästa gång så de blir krispigare! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Sparris, olivolja, flingsalt och parmesan. DÄR har du nåt. Så att parmesanosten smääälter sakta. Yeah