fredag 26 september 2014

Fans

För er som tror att turnera är glamoröst så kan jag ju säga att ni har fetingfel. 18 timmar är en vanlig arbetsdag. 08.00 till 02.00, ibland senare. Det är omöjligt att förstå hur mycket som går in i att leverera en turne om man aldrig upplevt det. Vi har 12 långtradare på den här turnén. 8 turnebussar. 2 privatplan. Cirka 120 i personalen som reser med turnén, och i varje stad anställer vi cirka 70 till för dagen. Det är mycket logistik, planerande och personalansvar. Mycket stress. Merparten landar på mitt bord. 

Men sen startar showen och på en gång glömmer jag allt det jobbiga. Jag älskar att se fansen och hur vårat slit i slutändan leder till en show som sprider glädje och uppfyller fans drömmar var vi än är. Det är obeskrivligt för mig. Ikväll stod jag som vanligt vid sidan av scenen och när Pit gick ut på vänsterflanken fick jag till ett för mig helt underbart kort. Det där med fans alltså. Jag vet vad de tänker och känner när deras idol står på scenen. 10,000 glada ansikten i publikhavet ikväll. En rätt låg siffra för den här turnén. AMAZING. 


Inga kommentarer: